676 12 336

info@graintech.lv


Kompetence šķeldotāju ražošanā

 

Jau paaudžu garumā Eschlböck lepojas par saviem rezultātiem inovatīvu iekārtu ražošanā. 1956. gadā Rūdolfs Eschlböck, jauns zemnieks no Austrijas pilsētiņas Ešlbahas, nodibināja uzņēmumu, lai projektētu un ražotu iekārtas lauksaimniecības un mežizstrādes vajadzībām.

 

Viņa savācēja piekabe ar kustīgo grīdu izlādei kļuva par vienu no viņa visnozīmīgākajiem patentiem. Pirmo šķeldotāju Eschlböck uzražoja 1978. gadā.

 

Uzņēmuma vadītāju kompetence, atbildības sajūta pret saviem efektīvajiem un prasmīgajiem darbiniekiem ir pamats, kas šim ģimenes uzņēmumam ir ļāvis kļūt par visinovatīvāko šķeldošanas iekārtu ražotāju.

 

Eiropas plašākais šķeldošanas iekārtu klāsts

 

Biber ir Eschlböck ražoto šķeldošanas iekārtu zīmols. Eschlböck ražo šķeldotājus visiem segmentiem - sākot ar manuāli uzlādējamiem diska tipa šķeldotājiem priekš koksnes līdz 12 cm diametrā, kā arī ar manipulatoru uzlādējamiem trumuļa tipa šķeldotājiem priekš koksnes līdz 75 cm diametrā -, un Eschlböck ir vienīgais Eiropas  ražotājs ar tik plašu šķeldotāju sortimentu. 

 

Biber – panākumu sākums

 

1984. gadā Eschlböck ģimenes uzņēmums izstrādāja Biber 5 diska tipa šķeldotāju.  Šis universālais šķeldotājs var tikt pielietots gan rupjas, līdz 12 cm, gan arī smalkas un precīzas šķeldas ieguvei. Biber 5 KL ļāva daudzām Bavārijas un Austrijas mājsaimniecībām  atteikties no tradicionāli izmantotām malkas apkurēm un tā vietā izmantot ar automātisku padevi aprīkotu šķeldas apkuri, kurai Biber šķeldas kvalitāte ir īpaši piemērota. Kopš tā brīža ir pārdoti vairāk kā 1700 Biber 5 modeļu.

 

1992. gadā Eschlböck izstrādāja Biber 7, robustu trumuļa šķeldotāju ar 35 x 56 cm padeves atveri. Eschlböck šķeldošanas trumulis ar pārī novietotiem nažiem kļuva par standartu šķeldošanas tehnoloģijās.

 

Biber 8 (no 2001. gada pārsaukts par Biber 80) ir pirmais Eschlböck ražotais lielais šķeldotājs, kurš tirgū nonāca 1995. gadā.

 

2008. gadā Eschlböck noteica jaunus šķeldošanas tehnoloģiju standartus, izstrādājot jaunu, universālu šķeldošanas trumuli, kas ir piemērots gan rupjas, gan smalkas šķeldas ieguvei. Jaunie šķeldotāju modeļi ir piemēroti smalkas un precīzu izmēru šķeldas frakciju ieguvei, kā arī rupjas šķeldas ieguvei, kura ir piemērota industriālām vajadzībām.

Galvenās Eschlböck  trumuļu tipa šķeldotāju priekšrocības

 

1. Ir iespējams strādāt ar pus-aprīkotu trumuli (sākot no Biber 78ZK), kas ir labs un ekonomisks risinājums, ja ir nepieciešams iegūt izteikti rupju šķeldu, piemēram, granulu ražošanai.

 

2. Patentēts trumulis. Ir iespējams strādāt gan ar nažu, gan ar ekonomiskāku asmens sistēmu. Remonta nepieciešamības gadījumā ir iespējams mainīt trumuļa daļas neatkarīgi - pa fragmentiem.

 

3. Lielisks nažu leņķis. Slikts nažu leņķis rezultējas neefektīvi izmantotā jaudā, ātrākā nažu nodilšanā un lielākā putekļu piejaukumā (frakcijas, kuras < 1 mm) šķeldā. Zemāk redzamajā bildē ir redzams tests no Austrijas lielākās mežizstrādes izstādes Austrofoma par putekļu piejaukumu iekārtu saražotā šķeldā. Ar sarkano krāsu ir apzīmēti šķeldotāji ar lentas izlādes konveijeri, ar zilo krāsu šķeldotāji ar ventilatora izlādi.

4. Biber šķeldotājiem ir divdaļīgi (Biber 85 četrdaļīgi) sieti. Sietu laukums vairāk aptver trumuli, kas rezultējas vienmērīgākā šķeldas kvalitātē.

 

5. Šķeldas izlādes ventilatori tiek piedzīti no trumuļa ass (izņemot Biber 92, kuram ir neatkarīgs mehānisks mezgls, Biber 7 piedzenas no hidraulikas sūkņa). Ventilators ar trumuli vienmēr griezīsies vienādos ātrumos, kas mazāk pakļausies tā iesprūšanai. Arī, ja ventilators būs nosprūdis, salīdzinot ar citiem šķeldotājiem, piekļuve tam ir daudz vieglāka. Jāpiezīme arī fakts, ka izlādes ventilatori ir lielākie tirgū. Biber 78ZK 1.42 m diametrā, Biber 83, Biber 84, Biber 85 un Biber 92 1.55 m diametrā.

 

6. Biber 85 šķeldotājiem ir lielākie padeves galdi un atveres platums (147 cm) tirgū, kura ir nepārspējama priekšrocība šķeldojot zarus.

 

7.  RBZ versiju (uzstādītu uz 3 tiltu 6x6 MAN TGS 26.480 kravas automašīnas šasijas ar piedziņu no tās dzinēja ) un PowerTruck šķeldotājiem ir patentēta dzesēšanas un transmisijas sistēma. Transmisijas sistēmas izturība ir palielināta līdz 8 000 Nm (vienīgais ražotājs), kā arī ir uzlabota dzesēšanas sistēma ar īpaši veidotiem radiatoriem un starpdzesētājiem. Lai iztīrītu radiatorus, tos nav nepieciešams izņemt, kas krietni atvieglos dzesēšanas sistēmas apkopes. Svarīgs ir fakts, ka šīs izmaiņas ir sertificējis arī kravas auto ražotājs (Man, Volvo, Mercedes-Benz) un sniedz pilnu savas ražotās automašīnas garantiju visiem tās mezgliem (vienīgais ražotājs).